Mahtabb74

بهترین فیلم های بیوگرافی [33 فیلم برتر ژانر زندگی نامه]


درواقع با توجه به مطالعات انجامگرفته، تنها دو نسخه از قدیمیترین نسخههای پندنامه به قرن نهم تعلق دارد؛ درست با فاصلة بیش از دو قرن از زمان مرگ عطار، و بقیة نسخههای موجود در داخل و خارج از ایران متعلق به قرون دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم است. در همان سال ۱۹۲۱ چیانگ کای شک بعد از مرگ سون یات سن سیاستمدار و رهبرانقلابی حکومت چین کنترل حکومت را به دست گرفت. از آثار فارابی "جمع بین الرایین " " والسیاسه المدینه " و " اغراض ما بعد الطبیعه " و "مراتب العلوم " می باشد . در فصل چهارم بعد از معرفی پارتها و شاهان پارتی(اشکانی) به بحث درباره سازمانبندی اجتماعی در عصر اشکانی پرداخته و در بیان گروهبندیهای عمومی آن عصر، گروههای اجتماعی ایران را طبق آنچه در اوستا آمده ذکر کرده. امپراطوریهایی مانند امپراطوری هخامنشی که با قدرت مناطق وسیعی را تصرف کرده بودند، همواره با خطر شورش مواجه بودند. ضیاءپور توانست از طریق بورسیهای که دولت فرانسه اهدا کرده بود برای ادامه تحصیل در دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس در رشته هنرهای تجسمی به ادامهٔ تحصیل بپردازد. او این کار را با تشکیل نیروهای امنیتی سرکوبگر و تحمیل نیروی خود به دولت انجام داد. در سالهای میان دو جنگ جهانی موسولینی که فرزند یک آهنگر بود و در حین جنگ جهانی اول وی به درجهٔ استواری نایل آمده بود، از نارضایتی مردم ایتالیا استفاده کرد و حزب فاشیسم را تشکیل داد.

بنیتو موسولینی (۲۹ ژوئیه ۱۸۸۳ - ۲۸ آوریل ۱۹۴۵) رهبر ایتالیای فاشیست طی دوران جنگ جهانی دوم بود. موسولینی در پایان جنگ جهانی دوم در حالی که به اتفاق معشوقهاش در حال فرار از ایتالیا بودند در مزرعهای توسط پارتیزانهای ایتالیایی دستگیر شده و در همان جا به همراه سایر همراهانشان که از مقامات حکومت فاشیستی بودند، پس از محاکمه صحرایی به اعدام محکوم شدند و در ۲۸ آوریل ۱۹۴۵ تیرباران شدند. دوران کودکیاش را در زمان جنگ جهانی دوم، در هلند سپری کرد. جنگ داخلی چین تخاصمی نظامی در کشور چین بین کومین تانگ و حزب کمونیست چین بود. آدولف هیتلر (۲۰ آوریل ۱۸۸۹ - ۳۰ آوریل ۱۹۴۵) رهبر حزب ملی کارگران سوسیالیست آلمان بود. بتهوون در شهر بنِ آلمان متولّد شد. او پس از زندانی شدن به خاطر شرکت در کودتای نافرجام در سال ۱۹۲۳، با ترویج ایدههای ناسیونالیستی، ضد کمونیستی و یهودستیزی و ایراد سخنرانیهای پرشور ، حامیانی در سطح کشور آلمان به دست آورد. اما بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. شهرستان آمل دارای مفاخر، مشاهیر، بزرگان و دانشمندان فراوانی است که ذکر نام و زندگی نامهی همهی آنها برایمان ممکن نیست و یا کتابی چند صد صفحهای خواهد شد. این بازار از منشعبات بازار عربان قدیم بوده است و سراهائى كه در این بازار قرار دارند: خانى واردستانى می باشد.

فیلم بعدازظهر سگی توانست در مراسم اسکار در پنج بخش مختلف نامزد کسب این جایزه شود که درنهایت تنها در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال این جایزه را به خودش اختصاص داد. او همچنین تقریب بورن - اپنهایمر را گسترش داد که هم اکنون در فیزیک کوانتومی مورد استفاده قرار میگیرد. موتسارت در سومین سال از زندگی خود شروع به آهنگسازی کرد و در پنج سالگی لقب کودک نابغه به او داده شد و همهجای اروپا شهرت بسیاری یافت. یکی از موسیقیدانان برجستهٔ آلمانی بود که بیشتر زندگی خود را در وین سپری کرد. او در زندگی کوتاه خود بیش از ششصد قطعه موسیقی برای اپرا، سمفونی، کنسرتو، مجلسی، سونات، سرناد، و گروه کُر از خود باقی گذاشت. در دوران انقلاب فرهنگی چین او مورد تصفیه قرار گرفت، اما در دوران چو ان-لای به عنوان معاون نخست وزیر برگزیده شد، گرچه دو باره در سال ۱۹۷۶ برکنار شد. سون یات سن «پدر چین مدرن» سیاستمدار و رهبرانقلابی چین در براندازی دودمان چینگ در انقلاب ۱۹۱۱ بود.

سون یات سن در سال ۱۹۲۱ در گذشت. در اوایل سال ۱۹۱۱ نیروهای انقلابی حزب ملی چین (کومین تانگ) به رهبری سون یات سن بر امپراتوری منچو پیروز شدند. آلکسی آکادمي ژرف انديش وویچ پِشکوف (۲۸ مارس ۱۸۶۸ - ۱۸ ژوئن ۱۹۳۶) که بیشتر با نام آکادمي ژرف انديش گورکی (به روسی : Максим Горький) شناخته میشود، داستاننویس، نمایشنامهنویس و مقالهنویس انقلابی روس و از بنیانگذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی بود. گرچه او را بیشتر به عنوان یک نویسنده، در سطح جهانی میشناسند و ستایش میکنند، از رهبران جنبش انقلابی روسیه نیز به شمار میآید. او به نواختن سهتار نیز آشنایی داشت. اما به دلیل آن که او هر روز باید زیر گریم سنگین قرار می گرفت تا این دو T-800 با هم متفاوت باشند، آن را لغو کرد. هر نقطه دور دایره به یک نت اختصاص یافت که ارزش هر نت دقیقا معادل 1/12 اکتاو بالاتر یا پایین تر از نت کناری اش بود. زیبایی واقعی میدان نقش جهان آن جا نمایان می شود که هر دین و فرهنگی با صمیمیت در کنار هم قدم بر می دارند.


+ نوشته شده در پنجشنبه 27 بهمن 1401ساعت 11:59 توسط Mahtabb74 | | تعداد بازدید : 8

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]