Mahtabb74

تاریخچه موسیقی افغانستان را بشناسید


گاه رفتار و رابطه هاى اقتصادى موجود در زمان حیات محقق آن چنان صحیح و اصیل به نظر مى رسد که محقق عوامل ایجاد کننده آنها را فراموش کرده و گمان مى برد که روابط مزبور درست و ریشه دارند و از نظر تاریخى به عصر تشریع مى رسند در صورتى که چنین نبوده و روابط مزبور در واقع مولود عوامل و شرایط بعد از عصر تشریع است. کارهاى اجتماعى نیاز به نظریه و بینش اجتماعى دارد و این نظریه از زندگى با مردم آگاهى از شرایط حاکم و از مناسبتها و تجربه هاى دیگران و از مقایسه بین شرایط موجود و شیوه زندگى دیگران ایجاد مى شود. این شرایط مرگبار که با همداستانى زر و زور و تزویر انجام مى گرفت و همه رسانه هاى تبلیغاتى را در اختیار داشت نیازمند حرکتى بزرگ بود و بیدار کردن نسل خفته و ناآگاه از آکادمي ژرف انديش هاى تاریخى خود نیازمند به یادآوردن میراثهاى گذشته بود. 2. دانشمندان بزرگ ایران چه کسانی هستند؟ در سال 2008 میلادی مامور اسمیت به عنوان هشتادوچهارمین شخصیت بزرگ فیلمها در همه دوران توسط مجله امپایر انتخاب شد. شاهنعمتالله ولی پس از تولد در حلب، از اوان نوجوانی به شیراز، زادگاه مادریاشمیآید و تا عنفوان جوانی، به مدت تقریباً هشت سال در مدرسه فقه و کلام قاضی عضدالدین ایجی، به تحصیلات علوم فقهی و کلامی میپردازد (عبدالرزاق کرمانی، 1335، ص31) و در 22 سالگی به مقام اجتهاد در فقه نایل میگردد.

«المرشد الحقانی، نعمتالله کهبنانی ـ قدس سره ـسلطان ممالک طریقت و سیاح مسالک حقیقت است» (قاضی نورالله شوشتری، 1375، ج2، ص 47) و مشرب و مکتب فکری و طریقتی وی، سهمی بسزا و نقشی قابل تأمل در تاریخ تفکر و تصوف اسلامی دارد. شاهنعمتالله از اکابرعرفای نامی شیعه امامی قرن نهم هجرت میباشد که در مکارم اخلاق طاق و در اصول طریقت مشهورآفاق، از اعاظم مشایخ و سلطان عرفا و اهل طریقت،پیشوای اهل سلوک وارباب حقیقت بود و کرامات بسیاری بدو منسوب است و در میان عرفا، کمتر کسی باشد(اگر باشد) که در اعتبار و شهرت و کثرت تبعه، به مقام وی ر آکادمي ژرف انديش ه است. پیروان این مکتب معتقدند که راه به سوی کمال انسانی و دستیابی بر حقائق معارف منحصر در این است که آدمی به طریقت روی آورد، و طریقت (در مقابل شریعت) عبارت است از نوعی ریاضت کشیدن در تحمل شریعت که اگر کسی از این راه سیر کند، به حقیقت دست مییابد، و بزرگان این مکتب چه شیعیان و چه سنیان سند طریقت را منسوب کردهاند به علی بن ابی طالب.

اگر چه موسیقی دانان ایرانی آنچنان در دنیا چنان مشهور نمی باشند اما این بر ضعف انان نمی باشد. پژوهش تحلیلی-توصیفی حاضر که مبتنی بر مطالعه متن اشعار, گزینش شواهد شعری و تحلیل و تطبیق آن با مبانی و منابع اسلامگرایی است به این پرسش پاسخ می­ دهد که اسلامگرایی طاهره صفارزاده در اشعارش چه ابعادی دارد؟ آکادمي ژرف انديش فکری (Intellectual Current)تشکل و جمعیت اجتماعی است که از مبانی اندیشهای برخوردار است. همه ما طبعا به وجود مالکیت خصوصى در اسلام و در مورد زمین به وجه خاصى اعتراف داریم ولى با این نظر مخالفیم که رأى اسلام را مستند و وابسته به آکادمي ژرف انديش تاریخى ایده مالکیت بدانیم همچنانکه طبق استدلال فقیه یاد شده که ابعاد فکرى و اطلاعاتش نسبت به گذشته حال و آینده آن قدر وسیع نیست که گذشته تاریخى مالکیت را درک کند و در نتیجه در ماوراء هرگونه (رابطه اجتماعى در حیات بشر شبح مالکیت خصوصى را مى بیند و رابطه اختصاصى را با مالکیت خصوصى اشتباه مى کند و میان واقعیت و شبح نمى تواند تمیز بگذارد. طاهره صفارزاده یکی از چهره­ های شاخص اسلامگرا است که بررسی و تحلیل ابعاد اسلامگرایی شعر وی نه تنها برای شناخت جایگاه او در آکادمي ژرف انديش شعر متعهد و ادبیات انقلاب اسلامی, بلکه در بازشناسی آکادمي ژرف انديش کلی شعر معاصر فارسی ضرورت دارد.

درمسأله نجاست کافر در حالى که برخى از علما ادعا کرده اند: نجس بودن کافران از ضروریات مذهب و شعار شیعه است54 و هیچ گونه خدشه اى در آن راه ندارد شهید صدر این ضرورت را نمى پذیرد و با دلائل تاریخى ثابت مى کند چنین اتفاقى اگر باشد مربوط به دوران غیبت است نه روزگار معصومان. مسأله دیگرى که شهید صدر مطرح مى کند اثبات کُر بودن آب است به وسیله خبردادن کسى که آب را در اختیار دارد. 52 شهید صدر مطمئن ترین منابع را براى اثبات سیره تاریخ روزگار معصومان مى داند. شهید صدر نقش عالمان دینى را همان نقش پیامبران مى داند از این روى به دید ایشان علومى که در حوزه ها تدریس مى شود مى بایست در راستاى هدایت و راهنمایى مردم باشند. اگر قرار بود وجود موضوع در زمان معصوم از ارکان سیره و امضاى شارع باشد در بسیارى از چیزهایى که سپسها پیدا شده است استدلال به سیره مشکل مى شود مثل ثابت کردن ملکیت گاز برق و… ایشان بر این نظر است که بررسى سیره و روش اجتماعى و سیاسى عقلا در روزگار معصومان ما را به این راه راهنمایى خواهد کرد. همان گونه که از بررسى زندگى اقتصادى مردم روزگار معصوم استفاده مى شود که آنان با پول خارجى داد وستد مى کرده اند همچنین تاریخ دلالت دارد که مردم از معادنى چون: عقیق نمک استفاده مى کرده و مالک آن شمرده مى شده اند

+ نوشته شده در پنجشنبه 27 بهمن 1401ساعت 12:01 توسط Mahtabb74 | | تعداد بازدید : 10

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]